Sprawa: |
Udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój nr 6, tel. 0-42 213-96-76 wew. 132 |
Komórka odpowiedzialna: |
Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych parter, pok. nr 6 tel.: centrala 042 213 - 96 - 76 wew. 132 godziny urzędowania: poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7:15 - 15:15 wtorek: 8:00 - 16:00 |
Wymagane dokumenty: |
Wniosek o udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych. Załączniki: - dokument, z którego wynika obowiązek wskazania danych osoby (wezwanie sądowe, postanowienia i decyzje innych organów), jeżeli wnioskodawca taki dokument posiada. |
Opłaty: |
Opłata za udostępnienie jednostkowych danych - 31,00 zł.1) |
Termin załatwienia sprawy: |
bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni. |
Tryb odwoławczy i opłaty: |
Odwołanie wnosi się do Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem Wójta Gminy Pabianice, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji odmawiającej udostępnienia.
|
Uwagi: |
Sporządzenie wniosku na załączonym formularzu jest obowiązkowe. Dane są udostępniane, jeżeli żądanie wynika wprost z przepisów prawa lub jeżeli wnioskodawca wskaże wiarygodną potrzebę posiadania danych lub załączy stosowny dokument. 1)nie dotyczy podmiotów, o których mowa w art. 44h ust.1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 2001 r. Nr 87, poz.960, z późn. zm.) |
Sprawa: |
Wydanie osobie zainteresowanej pełnego odpisu przetworzonych danych dotyczących tej osoby (ze zbiorów meldunkowych oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych) |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój nr 6, tel. 0-42 213-96-76 wew. 132 |
Komórka odpowiedzialna: |
Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych parter, pok. nr 6 tel.: centrala 042 213 - 96 - 76 wew. 132 godziny urzędowania: poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7:15 - 15:15 wtorek: 8:00 - 16:00 |
Wymagane dokumenty: |
Wniosek o wydanie pełnego odpisu przetworzonych danych dotyczących wnioskodawcy |
Opłaty: |
Opłata skarbowa: - od zaświadczenia - 17,00 zł |
Termin załatwienia sprawy: |
bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni. |
Tryb odwoławczy i opłaty: |
Zażalenie wnosi się do Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem Wójta Gminy Pabianice, w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia.
|
Uwagi: |
Ustalony formularz wniosku nie jest obowiązkowy. Pełny odpis przetworzonych danych wydaje się w formie zaświadczenia. Zaświadczenie to może mieć formę wydruku z aktualnego programu informatycznego. Wniesienie opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy (pokój Nr 14) lub na konto bankowe Nordea Bank Polska SA 04 1440 1244 00000000 0539 7774 |
Sprawa: |
Udostępnianie spisu wyborców |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój nr 6, tel. 0-42 213-96-76 wew. 132 |
Komórka odpowiedzialna: |
Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych parter, pok. nr 6 tel.: centrala 042 213 - 96 - 76 wew. 132 godziny urzędowania: poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7:15 - 15:15 wtorek: 8:00 - 16:00 |
Wymagane dokumenty: |
|
Opłaty: |
Opłat nie pobiera się |
Termin załatwienia sprawy: |
Udostępnianie następuje niezwłocznie. W przypadku wniesienia reklamacji na nieprawidłowości w spisie – wydanie decyzji następuje w ciągu ...* od dnia wniesienia reklamacji. |
Tryb odwoławczy i opłaty: |
Na decyzję w sprawie odmowy uwzględnienia reklamacji lub powodującą skreślenie ze spisu, wnoszący reklamacje lub osoba skreślona ze spisu może wnieść skargę do Sądu Rejonowego w Pabianicach, za pośrednictwem wójta, w terminie ...* od dnia doręczenia decyzji.
|
Uwagi: |
Spis udostępnia się do wglądu w miejscu i czasie podanym do publicznej wiadomości przez wójta niezwłocznie po sporządzeniu spisu. Formularz wniosku jest obowiązkowy. * Terminy:
- wydania decyzji w sprawie reklamacji:
2 dni - w wyborach do Sejmu i Senatu 48 godzin - w wyborach Prezydenta RP 3 dni - w wyborach do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw oraz w wyborach do Parlamentu Europejskiego 2 dni - w referendum ogólnokrajowym
- złożenia skargi do sądu:
2 dni - w wyborach do Sejmu i Senatu 3 dni - w wyborach prezydenta RP oraz w wyborach do Parlamentu Europejskiego 3 dni - w wyborach do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw 2 dni - w referendum ogólnokrajowym
|
Sprawa: |
Wpisanie do rejestru wyborców |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój nr 6, tel. 0-42 213-96-76 wew. 132 |
Komórka odpowiedzialna: |
Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych parter, pok. nr 6 tel.: centrala 042 213 - 96 - 76 wew. 132 godziny urzędowania: poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7:15 - 15:15 wtorek: 8:00 - 16:00 |
Wymagane dokumenty: |
|
Opłaty: |
Opłat nie pobiera się |
Termin załatwienia sprawy: |
3 dni od dnia złożenia wniosku |
Tryb odwoławczy i opłaty: |
Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do Sądu Rejonowego w Pabianicach, za pośrednictwem wójta, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji |
Uwagi: |
Wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców w części A dotyczy obywateli polskich:
- stale zamieszkałych na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały,
- nigdzie niezamieszkałych, stale przebywający na obszarze gminy,
- zamieszkałych na obszarze gminy pod innym adresem niż adres ich zameldowania na pobyt stały.
Wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców w części B oraz pisemna deklaracja dotyczy obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej niebędących obywatelami polskimi, stale zamieszkałych na obszarze gminy i uprawnionych na podstawie i w zakresie określonych w ustawach do korzystania z praw wyborczych w Rzeczypospolitej Polskiej.
Formularze wniosków i deklaracji są obowiązkowe. |
Sprawa: |
Udostępnianie rejestru wyborców |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój nr 6, tel. 0-42 213-96-76 wew. 132 |
Komórka odpowiedzialna: |
Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych parter, pok. nr 6 tel.: centrala 042 213 - 96 - 76 wew. 132 godziny urzędowania: poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7:15 - 15:15 wtorek: 8:00 - 16:00 |
Wymagane dokumenty: |
Wniosek o udostępnienie rejestru wyborców |
Opłaty: |
Opłat nie pobiera się |
Termin załatwienia sprawy: |
Udostępnienie rejestru wyborców następuje niezwłocznie. W przypadku wniesienia reklamacji na nieprawidłowości w rejestrze wyborców - wydanie decyzji następuje w ciągu 3 dni od dnia wniesienia reklamacji. |
Tryb odwoławczy i opłaty: |
Na decyzję w sprawie odmowy uwzględnienia reklamacji lub powodującą skreślenie z rejestru, wnoszący reklamacje lub osoba skreślona z rejestru może wnieść skargę do Sądu Rejonowego w Pabianicach, za pośrednictwem wójta, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji. |
Uwagi: |
Formularz wniosku jest obowiązkowy. |
Sprawa: |
Zameldowanie na pobyt czasowy trwający do 3 miesięcy |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój nr 6, tel. 0-42 213-96-76 wew. 132 |
Komórka odpowiedzialna: |
Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych parter, pok. nr 6 tel.: centrala 042 213 - 96 - 76 wew. 132 godziny urzędowania: poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7:15 - 15:15 wtorek: 8:00 - 16:00 |
Wymagane dokumenty: |
Zameldowania dokonuje się ustnie, w obecności właściciela lub najemcy lokalu Do wglądu:
- dokument stwierdzający tożsamość lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (osoba niepełnoletnia - skrócony odpis aktu urodzenia)
- książeczka wojskowa lub potwierdzenie zgłoszenia do rejestracji przedpoborowych (dotyczy osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony)
|
Opłaty: |
Opłat nie pobiera się |
Termin załatwienia sprawy: |
Niezwłocznie - "od ręki". W przypadku nie spełnienia przesłanek do zameldowania - do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - do 2 miesięcy. |
Tryb odwoławczy i opłaty: |
Odwołanie wnosi się do Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem Wójta Gminy Pabianice, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji o odmowie zameldowania. Opłat nie pobiera się. |
Uwagi: |
Zwalnia się od obowiązku zameldowania na pobyt czasowy dzieci do lat 7, na okres nie przekraczający 3 miesięcy. Osoba, która się zameldowała otrzymuje potwierdzenie zameldowania, ważne do czasu upływu terminu zameldowania. |
Sprawa: |
Zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój nr 6, tel. 0-42 213-96-76 wew. 132 |
Komórka odpowiedzialna: |
Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych parter, pok. nr 6 tel.: centrala 042 213 - 96 - 76 wew. 132 godziny urzędowania: poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7:15 - 15:15 wtorek: 8:00 - 16:00 |
Wymagane dokumenty: |
Wypełniony formularz meldunkowy: Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące, potwierdzony przez wynajmującego, najemcę, osobę, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu lub właściciela lokalu Do wglądu:
- dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (osoba niepełnoletnia - skrócony odpis aktu urodzenia)
- książeczka wojskowa lub potwierdzenie zgłoszenia do rejestracji przedpoborowych (dotyczy osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony)
|
Opłaty: |
Opłat nie pobiera się |
Termin załatwienia sprawy: |
Niezwłocznie - "od ręki". W przypadku nie spełnienia przesłanek do zameldowania - do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - do 2 miesięcy. |
Tryb odwoławczy i opłaty: |
Odwołanie wnosi się do Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem Wójta Gminy Pabianice, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji o odmowie zameldowania. Opłat nie pobiera się. |
Uwagi: |
Formularz zgłoszenia meldunkowego jest obowiązkowy. Osoba, która się zameldowała otrzymuje potwierdzenie zameldowania, ważne do czasu upływu terminu zameldowania. |
Sprawa: |
Zameldowanie na pobyt stały |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój nr 6, tel. 0-42 213-96-76 wew. 132 |
Komórka odpowiedzialna: |
Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych parter, pok. nr 6 tel.: centrala 042 213 - 96 - 76 wew. 132 godziny urzędowania: poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7:15 - 15:15 wtorek: 8:00 - 16:00 |
Wymagane dokumenty: |
- Wypełniony formularz meldunkowy Zgłoszenie pobytu stałego potwierdzony przez wynajmującego, najemcę, osobę, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu lub właściciela lokalu
- Zaświadczenie o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego
Do wglądu:
- dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (osoba niepełnoletnia - odpis skrócony aktu urodzenia)
- książeczka wojskowa lub potwierdzenie zgłoszenia do rejestracji przedpoborowych (dotyczy osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony)
|
Opłaty: |
Opłat nie pobiera się |
Termin załatwienia sprawy: |
Niezwłocznie - "od ręki". W przypadku nie spełnienia przesłanek do zameldowania - do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - do 2 miesięcy. |
Tryb odwoławczy i opłaty: |
Odwołanie wnosi się do Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem Wójta Gminy Pabianice, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji o odmowie zameldowania. |
Uwagi: |
Formularz zgłoszenia meldunkowego jest obowiązkowy. Osoba, która się zameldowała na pobyt stały otrzymuje potwierdzenie zameldowania, ważne przez okres 2 miesięcy od dnia wystawienia |
Sprawa: |
Wymeldowanie z miejsca pobytu czasowego do 3 miesięcy przed upływem okresu zgłoszonego przy zameldowaniu |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój nr 6, tel. 0-42 213-96-76 wew. 132 |
Komórka odpowiedzialna: |
Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych parter, pok. nr 6 tel.: centrala 042 213 - 96 - 76 wew. 132 godziny urzędowania: poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7:15 - 15:15 wtorek: 8:00 - 16:00 |
Wymagane dokumenty: |
Wymeldowania dokonuje się ustnie. Do wglądu:
- dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (osoba niepełnoletnia - odpis skrócony aktu urodzenia)
- książeczka wojskowa lub potwierdzenie zgłoszenia do rejestracji przedpoborowych (dotyczy osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony)
|
Opłaty: |
Opłat nie pobiera się |
Termin załatwienia sprawy: |
Niezwłocznie - "od ręki". |
Tryb odwoławczy i opłaty: |
Nie ma zastosowania. |
Uwagi: |
- |
Sprawa: |
Wymeldowanie z miejsca pobytu czasowego do 3 miesięcy przed upływem okresu zgłoszonego przy zameldowaniu |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój nr 6, tel. 0-42 213-96-76 wew. 132 |
Komórka odpowiedzialna: |
Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych parter, pok. nr 6 tel.: centrala 042 213 - 96 - 76 wew. 132 godziny urzędowania: poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7:15 - 15:15 wtorek: 8:00 - 16:00 |
Wymagane dokumenty: |
Wypełniony formularz meldunkowy: Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego ponad 3 miesiące.Do wglądu:
- dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (osoba niepełnoletnia - odpis skrócony aktu urodzenia)
- książeczka wojskowa lub potwierdzenie zgłoszenia do rejestracji przedpoborowych (dotyczy osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony)
|
Opłaty: |
Opłat nie pobiera się |
Termin załatwienia sprawy: |
Niezwłocznie - "od ręki". |
Tryb odwoławczy i opłaty: |
Nie ma zastosowania. |
Uwagi: |
Formularz wniosku jest obowiązkowy. Osoba otrzymuje zaświadczenia stwierdzające dopełnienie obowiązku wymeldowania się. |
Sprawa: |
Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój nr 6, tel. 0-42 213-96-76 wew. 132 |
Komórka odpowiedzialna: |
Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych parter, pok. nr 6 tel.: centrala 042 213 - 96 - 76 wew. 132 godziny urzędowania: poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7:15 - 15:15 wtorek: 8:00 - 16:00 |
Wymagane dokumenty: |
Wypełniony formularz meldunkowy: Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego. Do wglądu:
- dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (osoba niepełnoletnia - odpis skrócony aktu urodzenia)
- książeczka wojskowa lub potwierdzenie zgłoszenia do rejestracji przedpoborowych (dotyczy osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony)
|
Opłaty: |
Opłat nie pobiera się |
Termin załatwienia sprawy: |
Niezwłocznie - "od ręki". |
Tryb odwoławczy i opłaty: |
Nie ma zastosowania. |
Uwagi: |
Formularz wniosku jest obowiązkowy. Osoba otrzymuje zaświadczenia stwierdzające dopełnienie obowiązku wymeldowania się. |
Sprawa: |
Wymeldowanie w trybie decyzji administracyjnej |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój nr 6, tel. 0-42 213-96-76 wew. 132 |
Komórka odpowiedzialna: |
Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych parter, pok. nr 6 tel.: centrala 042 213 - 96 - 76 wew. 132 godziny urzędowania: poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7:15 - 15:15 wtorek: 8:00 - 16:00 |
Wymagane dokumenty: |
Wniosek o wymeldowanie z miejsca pobytu stałego Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające okoliczności przedstawione w uzasadnieniu wniosku (jeżeli są w posiadaniu wnioskodawcy) |
Opłaty: |
Opłata skarbowa: - od decyzji - 10 zł |
Termin załatwienia sprawy: |
Do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy |
Tryb odwoławczy i opłaty: |
Odwołanie wnosi się Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem Wójta Gminy Pabianice, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. |
Uwagi: |
Ustalony formularz wniosku nie jest obowiązkowy. Wniesienie opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy (pokój Nr 14) lub na konto bankowe Nordea Bank Polska SA 04 1440 1244 0000 0000 0539 7774 |
Sprawa: |
Zameldowanie w trybie decyzji administracyjnej |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój nr 6, tel. 0-42 213-96-76 wew. 132 |
Komórka odpowiedzialna: |
Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych parter, pok. nr 6 tel.: centrala 042 213 - 96 - 76 wew. 132 godziny urzędowania: poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7:15 - 15:15 wtorek: 8:00 - 16:00 |
Wymagane dokumenty: |
Wniosek o zameldowanie na pobyt stały Formularz meldunkowy:Zgłoszenie pobytu stałego Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające okoliczności przedstawione w uzasadnieniu wniosku (jeżeli są w posiadaniu wnioskodawcy) |
Opłaty: |
Opłata skarbowa: - od decyzji - 10 zł |
Termin załatwienia sprawy: |
Do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy |
Tryb odwoławczy i opłaty: |
Odwołanie wnosi się Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem Wójta Gminy Pabianice, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. |
Uwagi: |
Ustalony formularz wniosku nie jest obowiązkowy, natomiast formularz meldunkowy jest obowiązkowy. Wniesienie opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy (pokój Nr 14) lub na konto bankowe Nordea Bank Polska SA 04 1440 1244 0000 0000 0539 7774 |
Sprawa: |
Wydanie dowodu osobistego |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój nr 6, tel. 0-42 213-96-76 wew. 132 |
Komórka odpowiedzialna: |
Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych parter, pok. nr 6 tel.: centrala 042 213 - 96 - 76 wew. 132 godziny urzędowania: poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7:15 - 15:15 wtorek: 8:00 - 16:00 |
Wymagane dokumenty: |
Wniosek o wydanie dowodu osobistego Załączniki:
- dwie aktualne, wyraźne fotografie o wym. 35 x 45 mm,
- odpis skrócony aktu urodzenia - w przypadku osób, które nie wstąpiły w związek małżeński
- odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku
- dowód uiszczenia opłaty za wydanie dowodu osobistego
|
Opłaty: |
Opłata za wydanie dowodu osobistego - 30,00 zł. |
Termin załatwienia sprawy: |
Do 1 miesiąca. |
Tryb odwoławczy i opłaty: |
Odwołanie wnosi się do Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem Wójta Gminy Pabianice, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji odmawiającej wydania dowodu osobistego. |
Uwagi: |
Formularz wniosku jest obowiązkowy. Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego oraz odbiór dowodu osobistego wymaga osobistego stawiennictwa wnioskodawcy. Osoba małoletnia składa wniosek i odbiera dowód osobisty w obecności jej przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego. Wniesienie opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy (pokój Nr 14) lub na konto bankowe Nordea Bank Polska SA 04 1440 1244 0000 0000 0539 7774 |
Sprawa: |
Zaświadczenie o prawie do głosowania w wyborach |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój nr 6, tel. 0-42 213-96-76 wew. 132 |
Komórka odpowiedzialna: |
Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych parter, pok. nr 6 tel.: centrala 042 213 - 96 - 76 wew. 132 godziny urzędowania: poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7:15 - 15:15 wtorek: 8:00 - 16:00 |
Wymagane dokumenty: |
Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania
|
Opłaty: |
Opłat nie pobiera się. |
Termin załatwienia sprawy: |
Niezwłocznie |
Tryb odwoławczy: |
Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi w ciągu 7 dni od dnia otrzymania postanowienia. Opłat nie pobiera się. |
Uwagi: |
Zaświadczenie wydaje się na żądanie wyborcy zmieniającego miejsce pobytu przed dniem wyborów. Zaświadczenia wydaje się do chwili przekazania spisu wyborców przewodniczącemu właściwej obwodowej komisji wyborczej. Odbiór zaświadczenia - osobiście albo przez upoważnioną pisemnie osobę, jeżeli w upoważnieniu wskazano PESEL wyborcy. Formularz wniosku nie jest obowiązkowy. |
|