Sprawa: |
Wpis do ewidencji działalności gospodarczej |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój Nr 17, tel. (042) 215-26-69, 213-96-76 wew. 136 |
Komórka odpowiedzialna: |
Stanowisko do spraw ewidencji działalności gospodarczej |
Wymagane dokumenty: |
Zgłoszenie działalności gospodarczej |
Opłaty: |
Brak opłat |
Termin załatwienia sprawy: |
Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej doręcza się przedsiębiorcy, nie później niż w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia |
Tryb odwoławczy i opłaty: |
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, za pośrednictwem Wójta Gminy Pabianice, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji o odmowie wpisu.
|
Uwagi: |
Przedsiębiorca wraz ze zgłoszeniem może złożyć w urzędzie wniosek (formularz RG-1) o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON) oraz zgłoszenie identyfikacyjne lub aktualizacyjne do urzędu skarbowego (NIP-1).
Nie później niż w ciągu 3 dni od dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, urząd przesyła formularz RG -1 do właściwego urzędu statystycznego, a formularz zgłoszenia NIP-1 do wskazanego przez przedsiębiorcę urzędu skarbowego, wraz z zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej i numerem PESEL oraz innymi dokumentami dołączonymi przez przedsiębiorcę.
Właściwe formularze dostępne są w urzędzie gminy, ponadto są dostępne w internecie: formularz RG-1 oraz Polska Klasyfikacja Działalności (PKD) na stronie internetowej GUS http://www.stat.gov.pl pod hasłem REGON, zgłoszenie identyfikacyjne / aktualizacyjne NIP-1 pod adresem http://www.mf.gov.pl
Ustalony formularz zgłoszenia nie jest obowiązkowy.
Wniesienie opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy (pokój Nr 14) lub na konto bankowe
Nordea Bank Polska SA
04 1440 1244 00000000 0539 7774
|
Sprawa: |
Zmiana wpisu do ewidencji działalności gospodarczej |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy Pabianice, ul. Torowa 21, pokój Nr 17 tel. (042) 215-26-69, 213-96-76 wew. 136 |
Komórka odpowiedzialna: |
Stanowisko do spraw ewidencji działalności gospodarczej |
Wymagane dokumenty: |
Zgłoszenie działalności gospodarczej |
Opłaty: |
Zgłoszenie o dokonanie zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej podlega opłacie w kwocie 50,00 zł |
Termin załatwienia sprawy: |
Zaświadczenie o zmianie wpisu w ewidencji działalności gospodarczej doręcza się przedsiębiorcy nie później niż w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia. |
Tryb odwoławczy i opłaty: |
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, za pośrednictwem Wójta Gminy Pabianice, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji o odmowie wpisu.
|
Uwagi: |
Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, w zakresie danych zawartych w zgłoszeniu o dokonanie wpisu do ewidencji, powstałe po dniu dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, w terminie 14 dni od dnia powstania tych zmian.
Ustalony formularz zgłoszenia nie jest obowiązkowy.
Wniesienie opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy (pokój Nr 14) lub na konto bankowe
Nordea Bank Polska SA
04 1440 1244 00000000 0539 7774
|
Sprawa: |
Wykreślenie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy Pabianice, ul. Torowa 21, pokój Nr 17 tel. (042) 215-26-69, 213-96-76 wew. 136 |
Komórka odpowiedzialna: |
Stanowisko do spraw ewidencji działalności gospodarczej |
Wymagane dokumenty: |
Zgłoszenie wykreślenia z rejestru działalności gospodarczej. |
Opłaty: |
brak opłaty
|
Termin załatwienia sprawy: |
Decyzję o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej wydaje się w terminie do 1 miesiąca |
Tryb odwoławczy i opłaty: |
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, za pośrednictwem Wójta Gminy Pabianice, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
|
Uwagi: |
Informację o wykreśleniu przedsiębiorcy z ewidencji działalności gospodarczej urząd przekazuje urzędowi statystycznemu oraz urzędowi skarbowemu właściwym ze względu na ostatnie miejsce zamieszkania przedsiębiorcy, w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej stała się ostateczna.
Ustalony formularz zgłoszenia nie jest obowiązkowy.
Wniesienie opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy (pokój Nr 14) lub na konto bankowe
Nordea Bank Polska SA
04 1440 1244 00000000 0539 7774
|
Sprawa: |
Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój Nr 17 tel. (042) 215-26-69, 213-96-76 wew. 136 |
Komórka odpowiedzialna: |
Stanowisko do spraw ewidencji działalności gospodarczej |
Wymagane dokumenty: |
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych
Załączniki:
1) zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z rejestru przedsiębiorców,
2) dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,
3) pisemna zgoda właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,
4) decyzja właściwego państwowego inspektora sanitarnego, potwierdzająca spełnienie warunków sanitarnych przez punkt sprzedaży.
|
Opłaty: |
Opłata za wydanie zezwolenia:
Przed wydaniem zezwolenia należy wnieść na rachunek gminy opłatę w wysokości:
1) za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa - 525 zł,
2) za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa) - 525 zł,
3) za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu - 2.100 zł.
|
Termin załatwienia sprawy: |
Do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy |
Tryb odwoławczy i opłaty: |
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, za pośrednictwem Wójta Gminy Pabianice, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
|
Uwagi: |
Ustalony formularz wniosku nie jest obowiązkowy.
Zezwolenia wydaje się oddzielnie na poszczególne rodzaje napojów alkoholowych, po zasięgnięciu opinii Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Pabianicach o zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami rady gminy w sprawie zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych oraz w sprawie uchwalenia liczby punktów alkoholowych na terenie gminy. Na postanowienie GKRPA stronie służy zażalenie.
Przedsiębiorcy, prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim wnoszą, w trzech równych ratach, opłatę za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Wysokość tej opłaty jest uzależniona od wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim.
Ustalony formularz zgłoszenia nie jest obowiązkowy.
Wniesienie opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy (pokój Nr 14) lub na konto bankowe
Nordea Bank Polska SA
04 1440 1244 00000000 0539 7774
|
Sprawa: |
Zgłoszenie informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój Nr 17 tel. (042) 215-26-69, 213-96-76 wew. 136 |
Komórka odpowiedzialna: |
Stanowisko do spraw ewidencji działalności gospodarczej |
Wymagane dokumenty: |
Zgłoszenie informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej,
Oświadczenie o nie zatrudnianiu pracowników
|
Opłaty: |
Zwolnione z opłat
|
Termin załatwienia sprawy: |
W dniu zgłoszenia |
Uwagi: |
Właściwe formularze dostępny jest w urzędzie gminy.
Ustalony formularz zgłoszenia nie jest obowiązkowy
|
Sprawa: |
Zgłoszenie informacji o wznowieniu prowadzenia działalności gospodarczej |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój Nr 17 tel. (042) 215-26-69, 213-96-76 wew. 136 |
Komórka odpowiedzialna: |
Stanowisko do spraw ewidencji działalności gospodarczej |
Wymagane dokumenty: |
Informacjia o wznowieniu działalności gospodarczej
|
Opłaty: |
Zwolnione z opłat
|
Termin załatwienia sprawy: |
W dniu zgłoszenia |
Uwagi: |
Właściwe formularze dostępny jest w urzędzie gminy.
Ustalony formularz zgłoszenia nie jest obowiązkowy
|
|