Biuletyn Informacji Publicznej  Gmina Pabianice  www.pabianice.gmina.pl
Dane
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Organy
Wójt Gminy
Zastępca Wójta Gminy
Przewodniczący Rady
Rada Gminy
Komisje - kadencja 2002 - 2006
Komisje - kadencja 2006 - 2010
Urząd Gminy
Informacje bieżące
Wybory Samorządowe 2006
Wybory parlamentarne 2007
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2009 r.
Prawo lokalne
Statut Gminy
Statut i Regulaminy Urzędu
Sesje Rady - Kadencja 2002 - 2006
° Sesje Rady w roku 2002.
° Sesje Rady w roku 2003.
- Sesja V z dnia 29 stycznia 2003 r.
- Sesja VI z dnia 26 lutego 2003 r.
- Sesja VII z dnia 26 marca 2003 r.
- Sesja VIII z dnia 30 kwietnia 2003 r.
- Sesja IX z dnia 28 maja 2003 r.
- Sesja X z dnia 25 czerwca 2003 r.
- Sesja XI 27 sierpnia 2003 r.
- Sesja XII z dnia 12 września 2003 r.
- Sesja XIII z dnia 29 października 2003 r.
- Sesja XIV z dnia 15 listopada 2003 r.
- Sesja XV z dnia 28 i 29 listopada 2003 r.
- Sesja XVI z dnia 30 grudnia 2003 r.
° Sesje Rady w roku 2004.
° Sesje Rady w roku 2005.
Sesje Rady - Kadencja 2006 - 2010
Uchwały Rady kadencja 2002 - 2006
Uchwały Rady kadencja 2006 - 2010
Zarządzenia Wójta
Podatki i opłaty
Plan Rozwoju Lokalnego
Zagospodarowanie przestrzenne
Gminny Plan Gospodarki Odpadami
Program ochrony środowiska Gminy Pabianice
Regulamin utrzymania czystości
Regulamin Dostarczania Wody i Odprowadzania Ścieków
Decyzje Środowiskowe
***
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Budżet
Finanse
Przetargi
Oferty inwestycyjne
Sprawozdania
Oświadczenia za 2002 r.
Oświadczenia za 2003 r.
Oświadczenia za 2004 r.
Oświadczenia za 2005 r.
Oświadczenia za 2006 r.
Oświadczenia za 2007 r.
Oświadczenia za 2008 r.
Wolne stanowiska pracy
Informacje nieudostępnione
Kontrole
Kontrole zewnętrzne
Kontrole wewnętrzne
Serwis
Wyszukiwarka
Instrukcja obsługi
Redakcja
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 Sesje Rady - Kadencja 2002 - 2006 > Sesje Rady w roku 2003. > Sesja XV z dnia 28 i 29 listopada 2003 r. strona główna 

Sesja XV z dnia 28 i 29 listopada 2003 r.
 

Protokół Nr XV

 

z obrad XV sesji Rady Gminy Pabianice z dnia 28 i 29 listopada 2003 r.

 

Obrady Sesji rozpoczęły się o godz. 10.00

 

W obradach sesji uczestniczyli radni Rady Gminy Pabianice.

Na ustawowy skład rady – 15 radnych w sesji uczestniczyło 14 radnych. W sesji nie uczestniczył radny R. Figiel – nieobecność usprawiedliwiona. Natomiast uczestniczył nowo wybrany radny Z. Stasiak, wybrany w wyborach uzupełniających do Rady Gminy przeprowadzonych w okręgu wyborczym nr 12.

Skład radnych uczestniczących w sesji przestawia się następująco:

(zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik Nr 1)

 

  1. Banaczek Mirosław
  2. Gąsiorek Krzysztof
  3. Gryska Marek
  4. Kalinowski Henryk
  5. Kasperska Zdzisława
  6. Kelnerowski Józef
  7. Kraska Zygmunt
  8. Marchewka Stefan
  9. Muszczak Danuta
  10. Muszczak Marek
  11. Pielużek Bożena
  12. Sulej Grzegorz
  13. Szfrański Henryk

Ponadto w sesji uczestniczyli: W-ce Przewodniczący Rady Powiatu Pabianickiego W. Alwasiak, Radny Powiatu Pabianickiego R. Kraska, Zastępca komendanta Komendy Powiatowej Policji Z. Kornelski,  Kierownik III Rewiru Dzielnicowych R. Grabarz, Przewodniczący Gminnej Rady LZS M. Madej, Wójt Gminy Pabianice H. Gajda, W –ce Wójt gminy E. Adamczyk, Sekretarz Urzędu J. Słubik, Skarbnik Gminy M. Nowicka oraz sołtysi Gminy Pabianice obecni zgodnie z załączoną lista obecności (załącznik Nr 2) przedstawiająca się w sposób następujący :

 

Lp.

Imię i nazwisko

Reprezentowane sołectwo

1.

Eugeniusz Forc

Bychlew

2.

Fater Bożena

Gorzew, Okołowice

3.

Sulej Grzegorz

Górka Pabianicka

4.

Szafran Janina

Hermanów

5.

Szafrański Henryk

Jadwinin, Władysławów

6.

Owczarek Teresa

Janowice, Wysieradz,Huta Janowska

7.

Komorowski Wiktor

Konin, Majówka

8.

Madaj Stefan

Kudrowice

9.

Szczesik Andrzej

Piątkowisko

10.

Burda Józef

Pawlikowice

11.

Nowak Mirosław

Rydzyny

12.

Lewandowski Wacław

Petrykozy

13.

Rychłowska Cecylia

Szynkielew

14.

Kowal Mariola

Świątniki

15.

Szczerkowski Krzysztof

Żytowice

16.

Urbańska Mariola

Porszewice

Ad. pkt 1

 

Sesję otworzył Przewodniczący Rady Gminy S. Marchewka, powitał wszystkich przybyłych i przedstawił proponowany porządek obrad XV sesji.

 

Ad. pkt 2

 

Proponowany porządek obrad XV sesji Rady Gminy Pabianice w dniu 28 listopada 2003 r. o godz. 10.00 w sali Urzędu Gminy Pabianice:

1.       Otwarcie obrad XV sesji.

2.       Zatwierdzenie porządku obrad.

3.       Przyjęcie protokółu z XIV sesji Rady Gminy.

4.       Złożenie ślubowania przez nowo wybranego radnego.

5.       Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.

6.       Informacja Wójta Gminy i Przewodniczących Komisji o pracy między sesjami.

7.       Stan bezpieczeństwa publicznego i ruchu drogowego na terenie Gminy Pabianice za 3 kwartały porównawczo z latami 2002/2003

Dyskusja

8.       Nakreślenie głównych przedsięwzięć inwestycyjnych, remontowych i adaptacyjnych na 2004 r. wynikających z realizacji programu działania Rady Gminy Pabianice i bieżących potrzeb gospodarczych Gminy.

Dyskusja

9.       Informacja Wójta Gminy Pabianice o stanie przygotowań i zabezpieczeniu organizacyjnym Gminy na okres zimy.

10.   Udzielenie odpowiedzi na interpelację i zapytania z poprzedniej sesji.

11.   Podjecie uchwał w sprawach:

a) upoważnienia Wójta Gminy Pabianice do zawarcia porozumienia dotyczącego
      wspólnego opracowania „Program Ochrony Środowiska i Planu Gospodarki
      Odpadami” dla Gminy Pabianice,

b) szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania  na raty
      wierzytelności Gminy Pabianice z tytułu należności pieniężnych,

c) ustalenia stawek podatku od nieruchomości na 2004 r.

d) ustalenia wysokości stawki podatku od posiadania psów,

e) określenia zwolnień w podatkach lokalnych,

f) zmiany Uchwały Rady Gminy Pabianice Nr IV/17/2002 z 30 grudnia 2002 r. w sprawie
    uchwalenia budżetu Gminy Pabianice na 2003 r. w zakresie zmiany planu wydatków
    Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska,

g) zmiany w budżecie Gminy Pabianice na 2000 r.

h) zatwierdzenia druków informacji i deklaracji podatkowych,

i) zmiany Regulaminu Honorowego Obywatelstwa Gminy Pabianice,

j) określenia stawek podatku od środków transportowych na 2004 r.

 

Jednocześnie Przewodniczący Rady poinformował, iż ze względu na to, że Dz.U. Nr 203
z 2003 r., który stanowi podstawę do określenia stawek podatkowych od środków transportowych na rok 2004 ukaże się z datą jutrzejszą tj. 29 listopada 2003 r. i zaproponował aby pkt 11 lit d) przenieść na dzień jutrzejszy tj. 29 listopada 2003 r. 

 

Porządek obrad został przyjęty w głosowaniu 13 głosami za, bez głosów przeciwnych i bez głosów wstrzymujących się.

 

Ad. pkt 4

 

Ślubowanie złożył nowo wybrany radny Z. Stasiak. Rotę ślubowania odczytał Przewodniczący Rady, natomiast radny wypowiedział słowo „ślubuję”. Treść Roty Ślubowania przedstawia się następująco: „Wierny Konstytucji i Prawu Rzeczpospolitej Polskiej ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców – Ślubuję”.

Przewodniczący pogratulował nowo wybranemu radnemu i życzył owocnej współpracy.

 

Ad. pkt 5

 

W skład Komisji Uchwał i Wniosków Przewodniczący Rady Gminy zaproponował radnych M. Banaczka i K. Gąsiorka. Radni wyrazili zgodę na pracę w w/w Komisji. Skład komisji został zatwierdzony w głosowaniu 14 głosami za, bez głosów przeciwnych i bez głosów wstrzymujących się.

Komisja ukonstytuowała się w następujący sposób:

  1. radny K. Gąsiorek – Przewodniczący Komisji Uchwał i Wniosków
  2. radny M. Banaczek – członek Komisji Uchwał i Wniosków

Ad. pkt 6

 

Wójt Gminy przedstawił informację o pracy między sesjami w okresie od 30 października do 27 listopada 2003 r.

Informacja stanowi załącznik Nr 3 do niniejszego protokołu.

Uwag i pytań do w/w informacji nie było.

 

Następnie przewodniczący poszczególnych Komisji Rady informowali o pracy tych Komisji w okresie między sesjami.

Przewodnicząca komisji Rewizyjnej Rady Gminy Pabianice Z. Kasperska poinformowała, że Komisja odbyła jedno posiedzenie, na którym omówiono wydatkowanie środków budżetowych na cele kultury oraz opiniowano materiał na dzisiejszą XV sesję Rady Gminy.

Przewodniczący Komisji Samorządowo – Społecznej i Organizacyjnej H. Kalinowski poinformował, że Komisja na posiedzeniu zajmowała się analizą materiałów w sprawie struktury organizacyjnej reformy oświatowej szkół w Piątkowisku i Żytowicach.

Przewodniczący Komisji Gospodarczo – Finansowej, Rolnej i Ochrony Środowiska M. Gryska poinformował, iż Komisja odbyła jedno posiedzenie, na którym analizowano strategię gminy oraz kontrolę placówek i obiektów na terenie gminy.

 

Ad. pkt 7

 

Stan bezpieczeństwa publicznego i ruchu drogowego na terenie Gminy Pabianice za trzy kwartały porównawczo z latami 2002/2002 przedstawił kierownik Posterunku Policji w Piątkowisku asp. szt. R. Grabarz.

Informacja ta stanowi załącznik Nr 4 do niniejszego protokołu.

 

Dyskusja:              

 

Dyskusję w zakresie ładu i porządku otworzył Przewodniczący, który wskazał, że  najważniejsze problemy, na które zwróciło uwagę społeczeństwo gminy, to:

-         sprawa nieprzestrzegania zasad ruchu drogowego na ul. Cynkowej, którą opanowali rajdowcy znajdującego się w pobliżu motokrosu,

-         sprawa dzieci z Domu Dziecka w Porszewicach, a zwłaszcza wzrastająca liczba ucieczek,

-         wzrastająca liczba grup, osób spożywających alkohol przy okolicznych wiejskich sklepach,

-         zacieśnienie współpracy z Policją w zakresie dalszego doskonalenia oznakowania dróg.

 

W dyskusji głos zabrał H. Kalinowaki Przewodniczący Komisji Samorządowo – Społecznej i Organizacyjnej, który powiedział, że statystyka bezpieczeństwa jest bardzo dobra. Zwrócił jednocześnie uwagę na to, że ciężkie samochody przejeżdżają przez drogę w Górce Pabianickiej co powoduje niszczenie nawierzchni. Zwrócił także uwagę na złe oznakowanie i niebezpieczeństwo na zakręcie Piątkowisko – Żytowice – Wymysłów – Kaplica. Zasugerował by zachęcić Rady Sołeckie do współpracy z dzielnicowymi w likwidacji szerzącej się patologii społecznej. Zwrócił uwagę, że na terenie gminy leżą przy drogach worki ze śmieciami (także wersalki).

 

Następnie głos zabrał radny P. Gąsiorek, który poruszył problem częstotliwości kontroli dzielnicowego  w rejonie sklepu w Rydzynach oraz fakt, że na terenie wsi giną zwierzęta np. kury, także inne rzeczy jak np. butle gazowe. Ponad to zwrócił uwagę na to, że mimo ograniczenia tonażu (do 5 ton) na drodze Rydzyny Dolne poruszają się tam cięższe samochody.

 

W odpowiedzi na w/w uwagi głos zabrał Zastępca Komendanta Komendy Powiatowej Policji w Pabianicach Z. Kornelski, który wyjaśnił, że Policja nie może jeździć po każdej podrzędnej drodze i jeżeli mieszkańcy zauważą przejeżdżające po drodze Rydzyny Dolne ciężkie samochody powinni zareagować i spisać numery rejestracyjne tego pojazdu i powiadomić o tym fakcie Policję. Odnośnie leżących przy drogach worków ze śmieciami zapewnił, ze zostaną podjęte działania zmierzające do wyjaśnienia kto je tam wyrzuca – np. po przez znajdujące się tam ulotki, metki pozwalające dotrzeć do producenta. Zapewnił także, że będą odbywały się częstsze patrole na terenie gminy. Odnośnie ul. Cynkowej i odbywających się w pobliżu rajdów motokrosowych oraz nieprzestrzegania  przez ich uczestników zasad ruchu drogowego na tej ulicy, zabrał głos kierownik Posterunku Policji w Piątkowisku asp. szt. R. Grabarz. Wyjaśnił, że był osobiście na motokrosie, rozmawiał z jego uczestnikami i ich zachowaniu na ul. Cynkowej podczas dojazdu na motokros. Poinformował także, że dzielnicowi uczestniczą w spotkaniach Rad Sołeckich i prosił o dalsze zapraszanie na te zebrania.

Następnie głos zabrał sołtys z Rydzyn M. Nowak, który pytał o użytkowanie i poruszanie się kombajnem po drodze publicznej Zastępca komendanta Z. Kornelski wyjaśnił, że kombajny powinny poruszać się po drogach publicznych zgodnie z przepisami prawa drogowego.

 

Podsumowując dyskusję na temat bezpieczeństwa publicznego i ruchu drogowego na terenie gminy Przewodniczący Rady powiedział, że robione są nowe drogi, ale jednocześnie powoduje to powstawanie nowych problemów. Podziękował za współpracę z Komendą Powiatową Policji w Pabianicach.

Jako dodatkową informację kierownik Posterunku Policji w Piątkowisku asp. szt. R. Grabarz  podał nr telefonów kontaktowych tel. komórkowy 0-604-500-158 oraz w czasie pracy tel. 22-53-394, tel. do działu dzielnicowych 22-53-386 oraz nr telefonu zaufania Policji 215-57-65.

 
Data wprowadzenia informacji 2004-01-06 14:46:03 Informację zaktualizowano 2004-01-06 14:48:22, wprowadzający: Anna Chodasewicz
 

Ad. pkt 8

 

Główne przedsięwzięcia inwestycyjne, remontowe i adaptacyjne na 2004 r. wynikające z realizacji programu działania Rady Gminy Pabianice i bieżące  potrzeby gospodarcze Gminy przedstawił Zastępca Wójta E. Adamczyk.

Informacja ta stanowi pisemny załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu.

 

Dyskusja:

 

Głos zabrał sołtys z Kudrowic mówiąc, że w/w informacja nie przewiduje inwestycji w zakresie kanalizacji. W odpowiedzi Zastępca Wójta E. Adamczyk wyjaśnił, że to przedsięwzięcie w strategii przewidziane jest na lata 2005-2010. Zaś w roku 2004 będą poczynione przygotowania do projektu kanalizacji na osiedlu w Piątkowisku.

 

Następnie radny Z. Kraska zabrał głos mówiąc, że problem gazyfikacji jest trudnym tematem do realizacji. Zaproponował by przeprowadzić sondaż wśród mieszkańców gminy, czy są zainteresowani i chętni na przyłącza gazowe.

 

Zastępca Wójta E. Adamczyk powiedział by sprawa gazyfikacji podjęta była na zebraniach sołeckich a Wójt i Rada udzielą pomocy. Powiedział, że we wsi Piątkowisko mieszkańcy sami podjęli działania a gmina tylko pomogła w obsłudze geodezyjnej.

 

Radny Z. Stasiak zabrał głos, czy ta lista przedsięwzięć jest zamknięta, mówiąc o generatorze w hydrofornii w Żytwicach.

 

Zastępca Wójta potwierdził, że ta lista nie jest zamknięta jeśli chodzi o inwestycje.

 

Po wyczerpanej dyskusji w powyższym temacie Przewodniczący Rady Gminy omówił sprawę reorganizacji Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Piątkowisku. Przedstawił pismo rodziców i mieszkańców wsi Piątkowisko skierowane do Rady Gminy Pabianice, które stanowi załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu.

 

Następnie przestawił informację Wójta Gminy Pabianice dotyczące oświaty, informację dyrektora Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Piątkowisku J. Olejnika, oraz informację dyrektora Gimnazjum w Piątkowisku M. Młynarczyka, które stanowią załącznik Nr 7,8,9 do niniejszego protokołu

 

Przewodniczący  Komisji Samorządowo – Społecznej i Organizacyjnej H. Kalinowski przedstawił stanowisko komisji, które stanowi pisemny załącznik Nr 10 do niniejszego protokołu.

 

Zabrał głos radny Z. Kraska mówiąc, że jeśli jest wniosek Komisji Samorządowo – Społecznej i Organizacyjnej to należy na sesji podjąć decyzje w tej sprawie.

 

Radny Z. Stasiak powiedział, że nie ma sprzeczności między stanowiskami zajętymi przez rodziców i mieszkańców a Radą i Wójtem Gminy.

 

Głos w tej sprawie zabrała Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Z. Kasperska, powiedziała o konieczności wygospodarowania pomieszczeń z przeznaczeniem na gabinet lekarski i inne pomieszczenia socjalne w Gimnazjum. Komisja podjęła decyzję, że jest za takim rozwiązaniem jakie zaproponował Pan Wójt Henryk Gajda czyli podjecie kroków rozdzielenia szkół – Zespołu Szkolno – Przedszkolnego i Gimnazjum.

 

Pan M. Madej zabrał głos jako jeden z mieszkańców i wyjaśnił, ze pismo rodziców pojawiło się bo nie było pełnego przepływu informacji do rodziców i Rady Sołeckiej.

 

Pan Przewodniczący Rady Gminy poinformował, ze były organizowane dwa spotkania z rodzicami, w różnych terminach. Uczestniczył w nich Wójt oraz Przewodniczący Komisji. Jednak procent uczestnictwa rodziców w tym spotkaniu był niewielki, ok. 20%. Podkreślił, że problem podziału szkół jest otwarty.

 

Zostało podjęte stanowisko Rady Gminy Pabianice.  Postanowiono przyjąć wniosek Komisji Samorządowo – Społecznej i Organizacyjnej o upoważnienie Wójta do podjęcia działań modernizacji obiektu w Żytowicach. Przewodniczący zarządził głosowanie na w/w wnioskiem, za głosowało 12 radnych, przeciwko 2 głosy, nie było głosów wstrzymujących się.

Rada Gminy postanowiłam upoważnić Wójta Gminy do realizacji wniosku Komisji Samorządowo – Społecznej i Organizacyjnej.

 

Ad. pkt 9       

 

Wójt Gminy H. Gajda przedstawił informację o stanie przygotowań i zabezpieczeniu organizacyjnym Gminy na okres zimy, co stanowi załącznik Nr 11 do niniejszego protokołu.

 

Radny Z. Kraska wystąpił z prośbą o przedstawienie informacji odnośnie odśnieżania dróg powiatowych na terenie Gminy Pabianice.

 

Ad. pkt 10

 

Przewodniczący Rady Gminy odczytał odpowiedź na interpelacje radnej Z. Kasperskiej dotyczącej budowy chodnika w Porszewicach oraz założenia lamp oświetleniowych przy drodze 71 od posesji 55 do posesji 62 – złożone na poprzedniej sesji.

 

Ad. pkt 11

 

Przewodniczący Rady Gminy odczytał opinie poszczególnych Komisji Rady dotyczące projektów uchwał, które stanowią załącznik Nr 12.

 

Przewodniczący Komisji Uchwał i wniosków M. Gąsiorek przedstawił kolejno projekty uchwał będące przedmiotem obrad niniejszej XV sesji Rady Gminy.

 

Uchwała Nr XV/108/2003 w sprawie upoważnienia Wójta Gminy Pabianice do zawarcia porozumienia dotyczącego wspólnego opracowania „Program Ochrony Środowiska i Planu Gospodarki Odpadami” dla Gminy Pabianice została podjęta w głosowaniu jawnym 14 głosami za, bez głosów przeciwnych i bez głosów wstrzymujących się.

 

Uchwała Nr XV/109/2003 w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania  na raty wierzytelności Gminy Pabianice z tytułu należności pieniężnych została podjęta w głosowaniu jawnym 14 głosami za, bez głosów przeciwnych i bez głosów wstrzymujących się.

 

Uchwała Nr XV/110/2003 w sprawie ustalenia stawek podatku od nieruchomości na 2004 r. została podjęta w głosowaniu 14 głosami za, bez głosów przeciwnych i bez głosów wstrzymujących się.

Przy tej uchwale Skarbnik Gminy Pabianice M. Nowicka wyjaśniła pojęcie „budowla”

 

Uchwała Nr XV/111/2003 w sprawie ustalenia wysokości stawki podatku od posiadania psów została podjęta w głosowaniu jawnym 14 głosami za, bez głosów przeciwnych i bez głosów wstrzymujących się.

 

Uchwała Nr XV/112/2003 w sprawie określenia zwolnień w podatkach lokalnych została podjęta w głosowaniu 14 głosami za, bez głosów przeciwnych i bez głosów wstrzymujących się.

 

Uchwała Nr XV/113/2003 w sprawie zmiany Uchwały Rady Gminy Pabianice Nr IV/17/2002 z 30 grudnia 2002 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pabianice na 2003 r. w zakresie zmiany planu wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska została podjęta w głosowaniu jawnym 14 głosami za, bez głosów przeciwnych i bez głosów wstrzymujących się.

 

Uchwała Nr XV/114/2003 w sprawie zmian w budżecie gminy Pabianice na 2003 r. została podjęta w głosowaniu 14 głosami za, bez głosów przeciwnych i bez głosów wstrzymujących się.

 

Uchwała Nr XV/115/2003 w sprawie zatwierdzenia druków informacji i deklaracji podatkowych została podjęta w głosowaniu jawnym 14 głosami za, bez głosów przeciwnych i bez głosów wstrzymujących się.

 

Uchwała Nr XV/116/2003 w sprawie zmiany Regulaminu Honorowego Obywatelstwa Gminy Pabianice została podjęta w głosowaniu jawnym 14 głosami za, bez głosów przeciwnych i bez głosów wstrzymujących się.

 

Wszystkie podjęte powyżej uchwały znajdują się w załączeniu (załącznik Nr 13,14,15,16,17,18,19,20,21) do niniejszego protokołu.

 

Ad. pkt 12

 

Z 2 interpelacjami do przewodniczącego Rady Gminy wystąpił radny K. Gąsiorek, który w imieniu mieszkańców wsi Rydzyny interpelował:

1.       o budowę wiaty przystankowej w Rydzynach na krańcówce przy lesie,

2.       o remont drogi Rydzyny Dolne – Sereczyn

W/w interpelacje stanowią załącznik Nr 22 do niniejszego protokołu.

 

Ad. pkt 13

 

W sprawach różnych Przewodniczący Rady Gminy:

-    przedstawił rozliczenie i podsumował sprawę finansową XIV uroczystej sesji Rady Gminy
      Pabianice,

- odczytał pismo Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Rady
      Międzypowiatowej w Łodzi,

-    poinformował o nadesłanym od wojewody piśmie znak PN.III.0411/14/03,

- przedstawił pismo Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom chorym na schorzenia dróg
     żółciowych i wątroby zawierające apel o udzielenie pomocy finansowej. 

 

Przewodniczący Rady Gminy poinformował o terminie kolejnej sesji tj. 30 grudnia 2003 r. o godz. 10.00.

 

Radna D. Muszczak wystąpiła z zapytaniem czy sesje Rady Gminy mogłyby odbywać się od godz. 11.00. W związku z tym odbyło się głosowanie w sprawie godzin rozpoczęcia sesji, w którym za godziną 11.00 głosowało 4 osoby, natomiast za godziną 10.00 głosowało 8 osób. Wobec powyższego Przewodniczący Rady Gminy potwierdził organizowanie sesji w środy o godzinie 10.00.    

 

W wolnych wnioskach radny M. Muszczak prosił o interwencję Wójta w przedstawionej przez niego sprawie dotyczącej nowo wykonanego w Bychlewie przejścia dla pieszych, którego zarząd dróg nie dokończył i schodzi się z ulicy prosto na rów nie ma mostu.

 

Sołtys wsi Rydzyny poinformował, że na odcinku drogi od Rydzyn do Potaźni wycięto krzaki, których nie uprzątnięto, pomiędzy którymi wyrzucane są śmieci.

 

Sołtys wsi Świątniki zwróciła uwagę, że przy drodze krajowej 71 są robione pobocza, został ominięty przystanek autobusowy, uszkodzona wiata i pozostała po wypadku wyrwa w jezdni.

 

Radny Z. Stasiak poinformował że szkolenia dla rolników prowadzone są przez Agencje Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie wypełniania wniosków o dopłaty bezpośrednie. Agencja na każdym szkoleniu wydaje wypisy dla rolników, także za pośrednictwem sołtysów. Poinformował także o uruchomieniu nowego działania operacyjnego SAPARD tzw. działania 4, że od 3 grudnia 2003 r. do 12 stycznia 2004 r. Agencja przyjmuje wnioski.

 

Przewodniczący Komisji Samorządowo – Społecznej i Organizacyjnej H. Kalinowski poinformował o grudniowym spotkaniu (5 grudnia) dotyczącym oceny działalności Rad Sołeckich.

 

Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się do przewodniczących komisji o przygotowanie na kolejną sesję sprawozdań z realizacji zadań komisji za 2003 r. i planu na 2004 r.

 

Ad. pkt 14

 

Protokół Komisji Uchwał i Wniosków odczytał Przewodniczący tej Komisji K. Gąsiorek. Protokół został zatwierdzony przez Radę Gminy jednomyślnie i stanowi załącznik Nr 23 do niniejszego protokołu.

 

 

Przewodniczący ogłosił przerwę w obradach XV Sesji Rady Gminy Pabianice do dnia jutrzejszego tj. 29 listopada 2003 r. do godz. 10.00.         

 

 

Dalszy ciąg protokołu XV Sesji Rady Gminy Pabianice.

 

Przewodniczący Rady Gminy Pabianice wznawia obrady XV Sesji Rady Gminy Pabianice i stwierdza, że wg listy obecności (załącznik Nr 24) obecni są wszyscy radni.

 

Przewodniczący Komisji Uchwał i Wniosków przeczytał projekt uchwały dotyczącej określenia stawek podatku od środków transportowych na 2004 r.

Uchwała Nr XV/117/2003 w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych na 2004 r. została podjęta w głosowaniu 14 głosami za, bez głosów przeciwnych i bez głosów wstrzymujących się i stanowi załącznik Nr 25 do niniejszego protokołu.

Na tym Przewodniczący Rady Gminy zamknął obrady XV sesji Rady Gminy.

 

 

 

                                                                                              Obradom XV sesji przewodniczył:

                                                                                                             Przewodniczący

                                                                                                       Rady Gminy Pabianice

                                                                                                            Stefan Marchewka

Protokołowała:

Anna Chodasewicz

 
Data wprowadzenia informacji 2004-01-06 14:49:43, wprowadzający: Anna Chodasewicz

Zobacz:
 Sesja V z dnia 29 stycznia 2003 r. .  Sesja VI z dnia 26 lutego 2003 r. .  Sesja VII z dnia 26 marca 2003 r. .  Sesja VIII z dnia 30 kwietnia 2003 r. .  Sesja IX z dnia 28 maja 2003 r. .  Sesja X z dnia 25 czerwca 2003 r. .  Sesja XI 27 sierpnia 2003 r. .  Sesja XII z dnia 12 września 2003 r. .  Sesja XIII z dnia 29 października 2003 r. .  Sesja XIV z dnia 15 listopada 2003 r. .  Sesja XV z dnia 28 i 29 listopada 2003 r. .  Sesja XVI z dnia 30 grudnia 2003 r. . 
wersja do druku