Biuletyn Informacji Publicznej  Gmina Pabianice  www.pabianice.gmina.pl
Dane
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Organy
Wójt Gminy
Zastępca Wójta Gminy
Przewodniczący Rady
Rada Gminy
Komisje - kadencja 2002 - 2006
Komisje - kadencja 2006 - 2010
Urząd Gminy
Informacje bieżące
Wybory Samorządowe 2006
Wybory parlamentarne 2007
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2009 r.
Prawo lokalne
Statut Gminy
Statut i Regulaminy Urzędu
Sesje Rady - Kadencja 2002 - 2006
° Sesje Rady w roku 2002.
° Sesje Rady w roku 2003.
- Sesja V z dnia 29 stycznia 2003 r.
- Sesja VI z dnia 26 lutego 2003 r.
- Sesja VII z dnia 26 marca 2003 r.
- Sesja VIII z dnia 30 kwietnia 2003 r.
- Sesja IX z dnia 28 maja 2003 r.
- Sesja X z dnia 25 czerwca 2003 r.
- Sesja XI 27 sierpnia 2003 r.
- Sesja XII z dnia 12 września 2003 r.
- Sesja XIII z dnia 29 października 2003 r.
- Sesja XIV z dnia 15 listopada 2003 r.
- Sesja XV z dnia 28 i 29 listopada 2003 r.
- Sesja XVI z dnia 30 grudnia 2003 r.
° Sesje Rady w roku 2004.
° Sesje Rady w roku 2005.
Sesje Rady - Kadencja 2006 - 2010
Uchwały Rady kadencja 2002 - 2006
Uchwały Rady kadencja 2006 - 2010
Zarządzenia Wójta
Podatki i opłaty
Plan Rozwoju Lokalnego
Zagospodarowanie przestrzenne
Gminny Plan Gospodarki Odpadami
Program ochrony środowiska Gminy Pabianice
Regulamin utrzymania czystości
Regulamin Dostarczania Wody i Odprowadzania Ścieków
Decyzje Środowiskowe
***
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Budżet
Finanse
Przetargi
Oferty inwestycyjne
Sprawozdania
Oświadczenia za 2002 r.
Oświadczenia za 2003 r.
Oświadczenia za 2004 r.
Oświadczenia za 2005 r.
Oświadczenia za 2006 r.
Oświadczenia za 2007 r.
Oświadczenia za 2008 r.
Wolne stanowiska pracy
Informacje nieudostępnione
Kontrole
Kontrole zewnętrzne
Kontrole wewnętrzne
Serwis
Wyszukiwarka
Instrukcja obsługi
Redakcja
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 Sesje Rady - Kadencja 2002 - 2006 > Sesje Rady w roku 2003. > Sesja V z dnia 29 stycznia 2003 r. strona główna 

Sesja V z dnia 29 stycznia 2003 r.
 

                                                           Protokół Nr V

 

z przebiegu obrad V sesji Rady Gminy Pabianice z dnia 29 stycznia 2003 r.

 

 

Obrady sesji rozpoczęły się o godz. 11,00.

 

W obradach sesji uczestniczyli radni Rady Gminy Pabianice wg załączonej listy obecności, Wójt Gminy Pabianice H. Gajda, W –ce Wójt Gminy P-ce E. Adamczyk, Skarbnik Gminy

 M. Nowicka , Zastępca Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej Jerzy Minias, Prezes Zarządu Gminnego Z Osp J. Hanc, Przewodniczący Gminnej Komisji Rewizyjnej R. Choiński, Skarbnik Gminnego Związku OSP H. Nowak, Sekretarz Gminnego Związku OSP W. Marczak , Prezesi Ochotniczych Straży Pożarnych w Pabianicach , sołtysi Gminy Pabianice obecni zgodnie z załączoną listą obecności.

 

 

Ad. pkt. 1.

 

V sesję Rady Gminy Pabianice otworzył Przewodniczący Rady Gminy Pabianice S.Marchewka , powitał  wszystkich przybyłych, stwierdził prawomocność obrad sesji i przedstawił nast. porządek obrad.

  1. Otwarcie sesji.
  2. Zatwierdzenie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokółu z IV sesji Rady Gminy.

      4.  Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków .

5. Interpelacje radnych i zapytania.

      6. Informacja Wójta Gminy i Przewodniczących  Komisji o pracy między sesjami

      7.Samorządność w Gminie Pabianice na tle działań Rad Sołeckich i Sołtysów jako 

         jednostek pomocniczych- ocena mijającej kadencji.

-          dyskusja

 Przyjęcie harmonogramu zebrań sprawozdawczo-wyborczych w sołectwach.

      8.Ocena pracy jednostek OSP Gminy Pabianice w roku 2002 na tle kompleksowej

         kontroli przeprowadzonej  w dniu 15 stycznia 2003 roku przez połączone Komisje

        Rewizyjną   Rady Gminy Pabianice i Gminnego Związku OSP .

   

      9. Podjęcie uchwał :

 

      a/ upoważnienia Wójta Gminy Pabianice do zawarcia porozumienia dotyczącego

          składowania odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych.

       b/ przystąpienia Gminy Pabianice do Gminnej spółdzielni”Samopomoc Chłopska”         

10.Wolne wnioski i sprawy różne.

11.Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

12.Odczytanie i przyjęcie wniosków złożonych do Komisji Uchwał i Wniosków.

 

13. Zamknięcie obrad sesji.

  

 

 

Ad. pkt. 2.

Porządek obrad został przyjęty w głosowaniu bez uwag -jednogłośnie                                        

                                                                       - 2 -

 

Ad. pkt. 3.

 

Protokół z IV sesji Rady Gminy Pabianice został przyjęty przez Radę  w głosowaniu bez uwag – jednogłośnie.

 

Ad. pkt. 4.

 

Do Komisji Uchwał i Wniosków Rada powołała radnego M. Muszczaka i radną D. Muszczak, którzy wyrazili zgodę na pracę w w/w  Komisji . Skład Komisji został przyjęty w głosowaniu – jednogłośnie.

 

Ad. pkt. 5.

 

Interpelację pisemną złożył radny M. Stasiak . Interpelacja dotyczyła podjęcia działań w celu przywrócenia kursu autobusu PKS linii Pabianice – Lutomiersk z godziny 1315.

Zapytanie do Wójta Gminy skierował sołtys Rydzyn  M. Nowak dotyczyło ono tego, czy przewoźnik, który obsługuje Rydzyny  wystąpił do wójta Gminy z prośbą o dotację finansową ?

 

Ad. pkt. 6.

 

Wójt Gminy H. Gajda złożył informację o pracy między sesjami Rady Gminy w okresie od

1 stycznia 2003 do 29 stycznia 2003 r.

Informacja pisemna  znajduje się w załączeniu do niniejszego protokołu.

Następnie Przewodniczący poszczególnych Komisji Rady Gminy poinformowali o pracy Komisji , którym przewodniczą.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Z. Kasperska poinformowała  że Komisja odbyła dwie kontrole jedna to kontrola dokumentów i obiektu  sportowego „Jutrzenka” w  Bychlewie oraz odbyła wspólną  kontrolę z Gminną Komisją  Rewizyjną  OSP  strażnic znajdujących się na terenie Gminy Pabianice.

Przewodniczący Komisji Samorządowo- Społecznej i Organizacyjnej H. Kalinowski poinformował , że Komisja , której przewodniczy odbyła jedno posiedzenie na temat pracy rad sołeckich i sołtysów łącznie z przygotowaniem do zebrań sprawozdawczo- wyborczych w sołectwach , Komisja opracowała materiały na konkurs pn. „ Nasza wieś samorządowa w działaniu”. Materiały te są  materiałami  V sesji Rady Gminy Pabianice.

Przewodniczący Komisji Gospodarczo- Finansowej , Rolnej i Ochrony Środowiska poinformował , że Komisja odbyła między sesjami 1 posiedzenie , na którym zajęła się problemem melioracji , odprowadzania wód i konserwacji rowów melioracyjnych.

 

 

Ad. pkt. 7.

 

Przewodniczacy Rady S. Marchewka  dokonał wystąpienia  w imieniu Rady Gminy i Komisji Samorządowo-Społecznej z informacją o pracy samorządu wiejskiego, rad sołeckich i sołtysów.

Przedłożona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

 

                                                                       - 3 -

 

 

Przewodniczący poinformował również , że konsekwencją przedłożonego materiału jest opracowanie regulaminu konkursu dla wszystkich sołectw z terenu naszej Gminy pn. „Nasza wieś samorządna w działaniach” , oraz arkuszu konkursowego dla każdego sołectwa.

Przewodniczący przedstawił także harmonogram zebrań sprawozdawczo-wyborczych dla sołectw naszej Gminy z określonymi datami i godzinami zebrań oraz informacjami dot. obsługi zebrania ze strony Urzędu Gminy i Rady Gminy oraz zadania organizacyjne kampanii sprawozdawczo-wyborczej w sołectwach .

Na zakończenie swojego wystąpienia  podziękował sołtysom za przebytą drogę swoim działaniu ,za wkład jaki włożyli w rozwój sołectwa i Gminy oraz życzył powodzenia w zbliżających się wyborach .

 

W dyskusji głos zabrali radny M. Muszczak , który odniósł się do pkt.29  arkusza zbiorczego podsumowującego ocenę konkursu „ Nasza wieś samorządna w działaniach” dot. likwidacji odłogów gruntów rolnych we wsi - powiedział , że nie widzi możliwości realizacji tego punktu .

Sołtys wsi Rydzyny M. Nowak również po analizie powyższego arkusza ,zwrócił się z pytaniem , czy dla sołectw są przewidziane środki finansowe na organizowanie imprez.

Przewodniczący Rady udzielając odpowiedzi poinformował , że jeżeli sołectwo podjęłoby decyzje o zorganizowaniu np. gminnych dożynek na pewno działanie to zostałoby wsparte środkami z budżetu Gminy , jeżeli natomiast byłaby to tylko impreza wewnętrzna danej wsi , nie byłoby dotacji ze strony budżetu Gminy.

Rada Gminy Pabianice przyjęła  materiał oceniający pracę samorządu wiejskiego rad sołeckich i sołtysów do akceptującej wiadomości.

Zadania organizacyjne kampanii sprawozdawczo- wyborczej w sołectwach zostały przyjęte

w głosowaniu  - jednomyślnie , natomiast Regulamin konkursu pn. „Nasza wieś samorządna w działaniach” został podjęty w głosowaniu 14 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym się.

Harmonogram zebrań sprawozdawczo wyborczych w sołectwach został  przyjęty

w głosowaniu – jednomyślnie.

Materiały powyższe takie jak:

-          zadania organizacyjne kampanii sprawozdawczo-wyborczej,

-          regulamin konkursu” Nasza wieś samorządowa w działaniach,

-          wzór arkusza zbiorczego  podsumowującego ocenę konkursu „Nasza wieś samorządna w działaniach za rok 2003 ,

-          kserokopia Harmonogramu zebrań sprawozdawczo- wyborczych

znajdują się w załączeniu do niniejszego protokołu.

 

Ad. pkt. 9.

Ocenę pracy jednostek OSP Gminy Pabianice w roku 2002 na tle kompleksowej kontroli przeprowadzonej w dniu 15 stycznia br. przez połączone Komisje Rewizyjne : Rady Gminy Pabianice i Gminnego Związku OSP  przedłożył Przewodniczący Rady Gminy S. Marchewka .

 Przedstawiony materiał stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

 

Glos zabrał Zastępca Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej J. Minias , który poinformował , że kontrole strażnic włączonych do Krajowego Systemu Ratownictwa były w miesiącu były przeprowadzane w miesiącu kwietniu i  listopadzie ubiegłego roku przez Komendę Powiatowej Straży Pożarnej w Pabianicach. Ocena średnia ukształtowała się

                                                                       - 4 -

 

granicach 4 -  w skali od 1 do 5. Jednostki z terenu Gminy Pabianice dwukrotnie brały udział w manewrach organizowanych przez Komendę Powiatową , odbywały się one w kompleksach leśnych w Poleszynie i Rydzynach . Ogólnie manewry ocenione pozytywnie ,

nie odnotowano żadnych uchybień. Na uwagę zasługuje fakt , że jednostki OSP włączają się w czynności prewencyjne pn. Dzieci zapobiegają  pożarom  .

Zastępca Komendanta Powiatowego poinformował także Radę Gminy , że został zgłoszony wniosek o włączenie  do  Krajowego Systemu Ratowniczego jednostki OSP w Żytowicach , a także o tym , ze należy dążyć  do tego , aby sukcesywnie we wszystkich jednostkach OSP wymieniać samochody ciężkie na samochody lekkie i średnie .

Jeśli chodzi o analizę  ilości zdarzeń na terenie Powiatu Pabianickiego   przeprowadzoną  przez Komendę Powiatową Straży przedstawiała się ona następujaco:

-          odnotowano 33 pożary  na terenie Gminy Pabianice ,

-          29 miejscowych zagrożeń / są to inne zdarzenie niż pożary tj. zalania wypadki w komunikacji drogowej, uszkodzenia spowodowane  silnymi  wiatrami,

-          3 alarmy fałszywe .

Powyższe plasuje Gminę Pabianice pod względem zdarzeń na 4 miejscu w Powiecie Pabianickim, co najważniejsze nie odnotowano na terenie Gminy Pabianice wypadków śmiertelnych związanych z pożarami.

 

Prezes Gminnego Związku OSP J. Hanc w swoim wystąpieniu podziękował Komisjom Rewizyjnym :Rady Gminy i Gminnego Związku OSP za sprawne i rzetelne przeprowadzenie kontroli w jednostkach OSP na terenie  Gminy  Pabianice

Podziękował także Wójtom Gminy Pabianice , Komendzie Powiatowej Straży Pożarnej za wspomaganie pracy OSP , a także Radzie Gminy Pabianice za środki finansowe jakie przydziela jednostkom OSP na jej działalność

Głos zabrał także Prezes Gminnej Orkiestry Dętej , a także Skarbnik Zarządu Gminnego OSP

Henryk Nowak , który również skierował słowa podziękowania pod adresem Rady Gminy i Wójta . Poinformował , że Orkiestra Dęta wystąpiła  o pozyskanie środków finansowych poza budżetem Gminy / do PZU /Pozyskała dla członków Orkiestry Dętej kurtki zimowe , a także mundury .

W –ce Prezes Zarządu Powiatowego OSP R. Figiel zabierając głos poinformował , że uczestnicząc w zebraniach sprawozdawczych OSP na terenie Powiatu może udzielić informacji , iż jednostki na terenie Gminy Pabianice w porównaniu z jednostkami innymi

na terenie naszego Powiatu można uznać jako jednostki wiodące jeżeli chodzi zarówno o sprzęt  jak i umundurowanie.

W – ce Prezes zwrócił  się do Prezesów jednostek OSP ,aby na zebraniach sprawozdawczych odbywających się w ich  jednostkach przekazali słowa podziękowania od Zarządu Powiatowego OSP za zaangażowanie w swoją działalność , ponieważ  osobiście nie będzie mógł złożyć ich wszystkim z uwagi na niemożliwość  uczestnictwa we wszystkich zebraniach.

Prezes jednostki OSP Gorzew podziękował Komisjom  Rewizyjnym Rady Gminy i Zarządu Gminnego OSP za przeprowadzoną kontrolę oraz poinformował Radę o uzupełnieniu przez jednostkę OSP Gorzew wszystkich braków oraz dostosowaniu się do uwag i wskazówek i zaleceń Komisji .

 

Na zakończenie powyższego punktu porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy . Marchewka skierował słowa podziękowania do Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej Rady Gminy p. Z. asperskiej i Przewodniczącego Zarządu Gminnego Związku OSP

                                                                       - 5 -

 

 

p. R. Choińskiego. za rzetelne i prawidłowego przeprowadzenie  kontroli w jednostkach OSP na terenie naszej Gminy.

 

Rada Gminy przedłożony materiał  pokontrolny z kompleksowej kontroli Zarządu Gminnego Związku OSP Gminy Pabianice został  przyjęty przez Radę Gminy do akceptującej

wiadomości .

 

Ad. pkt. 9

Podjęcie uchwał:

 

Przewodniczący Komisji Uchwał i wniosków M. Muszczak przedłożył projekty uchwał

będące przedmiotem obrad V sesji rady Gminy.

Pierwszym przedstawionym projektem uchwały była Uchwała Nr V/23/2003 w sprawie upoważnienia Wójta Gminy do zawarcia porozumienia dotyczącego składania odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych .

Do przedstawionego projektu uchwały Rada nie wniosła uwag.

W związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał Uchwałę Nr V/23/2003 w sprawie upoważnienia Wójta Gminy Pabianice do zawarcia porozumienia dotyczącego składania odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych w wyniku którego została podjęta przez Radę 15 głosami za , bez głosów przeciwnych i bez głosów wstrzymujących się .

 

Do projektu Uchwały Nr V/24/2003 w sprawie przystąpienia Gminy Pabianice do Gminnej Spółdzielni „S Ch” w Pabianicach radny M. Muszczak wnisół wniosek o zdjęcie powyższej uchwały z dzisiejszego porządku obrad  z uwagi na to , że niniejszy porojekt uchwały nie był omawiany na komisjach Rady Gminy , ponadto uważa , że Rada Gminy winna być także zapoznana ze Statutem Gminnej Spółdzielni oraz powinny odbyć się też w tej sprawie konsultacje mieszkańców Gminy.

 

W –ce wójt Gminy E. Adamczyk zabierając głos w powyższej sprawie powiedział , że Gminna Spółdzielnia „ S CH” w Pabianicach rozwija swoja działalność od wielu lat i z każdym rokiem powiększa teren swojej działalności jak i swój asortyment.

Wstąpienie Gminy w poczet członków Gminnej Spółdzielni gwarantuje Gminie wyższe niż w bankach oprocentowanie włożonego kapitału Zgodnie ze Statutem GS istnieje możliwość wniesienia kwoty , którą jeżeli Gmina będzie chciała wycofać może to zrobić w każdej chwili z uprzednim poinformowaniem o powyższym Zarządu GS . Członkowie Spółdzielni ponoszą jedynie ryzyko wniesionego wkładu członkowskiego , co w przypadku Gminy wynosi 500 zł..

 

Przewodniczący Rady S. Marchewka  zabierając głos powiedział , że  temat przystąpienia Gminy na członka do Gminnej Spółdzielni  „S Ch” jest rozważany już od miesiąca grudnia , większość radnych na czele z  Wójtem Gminy    dokładnie zorientowani w temacie , Przewodniczący wyraził zdziwienie dlaczego tak późno został przygotowany projekt uchwały w powyższej sprawie. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami  Komisje Rady Gminy powinny zawsze odbywać się po 20 każdego miesiąca , ponieważ do 20 Wójt ma możliwość przekazywania projektów uchwał będących przedmiotem obrad najbliższej sesji .

Przystąpienie Gminy na członka do Gminnej Spółdzielni gwarantuje nam wyższe niż w bankach oprocentowanie  złożonego wkładu pieniężnego. Jest to na pewno korzystna sprawa dla Gminy.

- 6 -

 

 

Przewodniczący Rady poddał  do głosowania wniosek radnego M. Muszczaka w sprawie zdjęcia z dzisiejszego porządku obrad projektu uchwały dot. przystąpienia Gminy Pabianice do Gminnej Spółdzielni „S Ch” w Pabianicach w wyniku , którego za wnioskiem opowiedziało się 2 radnych , przeciw było 12  radnych , 1 głos był wstrzymujący się.

W związku z takim wynikiem głosowania wniosek upadł .

Przewodniczący Rady poddał uchwałę Nr V/24/2003 w sprawie przystąpienia Gminy

Pabianice do Gminnej Spółdzielni „SCH” w Pabianicach do głosowaniu .

Uchwała powyższa  została  podjęta  12  głosami za , przy 3 głosach wstrzymujących się.

 

Ad. pkt. 11.

 

Wolne wnioski i sprawy różne .

W wolnych wnioskach i sprawach różnych Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Z. Kasperska

przedłożyła protokół z kontroli przeprowadzonej w Klubie „Jutrzenka” w Bychlewie .

Kserokopia protokółu z przeprowadzonej kontroli znajduje się w załączeniu do niniejszego protokółu obrad sesji.

Przewodniczący Rady S. Marchewka poinformował o tym , iż wystosował pismo do Dyrekcji ZOZ w sprawie przywrócenia funkcjonowania Ośrodka Zdrowia w Petrykozach.

Kserokopia pisma w załączeniu do niniejszego protokółu.

 

Ad. pkt. 12.

 

W odpowiedziach na inetrpelacje Wójt Gminy zabierając głos poinformował , ze w sprawie interpelacji złożonej przez radnego M. Stasiaka dot. przywrócenia kursu autobusu PKS o godz. 13,15 wystąpi do Dyrekcji PKS w Łodzi , natomiast jeżeli chodzi o zapytanie sołtysa wsi M. Nowaka  - czy przewoźnk busu we wsi Rydzyny  wystąpił do Urzędu Gminy o dotację

do kursów autobusu na tym terenie – wójt odpowiedział , ze nie było wystąpienia w tej sprawie.

 

Ad. pkt. 13.

 

Przewodniczący Komisji Uchwał  i Wniosków M. Muszczak odczytał  protokół Komisji Uchwał i Wniosków z V sesji , który został przyjęty przez Rade w głosowaniu – jednogłośnie

i znajduje się w załączeniu do niniejszego protokółu z obrad sesji .

 

Ad. pkt. 14.

 

Przewodniczący Rady S. Marchewka zamknął obrady V sesji Rady Gminy .                  

 

 

 

                                                           Obradom V przewodniczył :

                                               Przewodniczący Rady  Gminy

 

                                                           Stefan Marchewka

Protokolant:

Urszula Czerwonka

 

 
Data wprowadzenia informacji 2004-01-06 11:22:21 Informację zaktualizowano 2004-01-06 11:26:08, wprowadzający: Anna Chodasewicz

Zobacz:
 Sesja V z dnia 29 stycznia 2003 r. .  Sesja VI z dnia 26 lutego 2003 r. .  Sesja VII z dnia 26 marca 2003 r. .  Sesja VIII z dnia 30 kwietnia 2003 r. .  Sesja IX z dnia 28 maja 2003 r. .  Sesja X z dnia 25 czerwca 2003 r. .  Sesja XI 27 sierpnia 2003 r. .  Sesja XII z dnia 12 września 2003 r. .  Sesja XIII z dnia 29 października 2003 r. .  Sesja XIV z dnia 15 listopada 2003 r. .  Sesja XV z dnia 28 i 29 listopada 2003 r. .  Sesja XVI z dnia 30 grudnia 2003 r. . 
wersja do druku