Biuletyn Informacji Publicznej  Gmina Pabianice  www.pabianice.gmina.pl
Dane
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Organy
Wójt Gminy
Zastępca Wójta Gminy
Przewodniczący Rady
Rada Gminy
Komisje - kadencja 2002 - 2006
Komisje - kadencja 2006 - 2010
Urząd Gminy
° Załatwianie spraw
- Stanowisko d/s działalności gospodarczej
- Stanowisko d/s ochrony środowiska i leśnictwa
- Stanowisko d/s gospodarki gruntami
- Stanowisko d/s wodociągów i kanalizacji
- Stonowisko d/s planowania przestrzennego
- Księgowość Podatkowa
- Stanowisko d/s Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
° Ewidencje i rejestry
Informacje bieżące
Wybory Samorządowe 2006
Wybory parlamentarne 2007
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2009 r.
Prawo lokalne
Statut Gminy
Statut i Regulaminy Urzędu
Sesje Rady - Kadencja 2002 - 2006
Sesje Rady - Kadencja 2006 - 2010
Uchwały Rady kadencja 2002 - 2006
Uchwały Rady kadencja 2006 - 2010
Zarządzenia Wójta
Podatki i opłaty
Plan Rozwoju Lokalnego
Zagospodarowanie przestrzenne
Gminny Plan Gospodarki Odpadami
Program ochrony środowiska Gminy Pabianice
Regulamin utrzymania czystości
Regulamin Dostarczania Wody i Odprowadzania Ścieków
Decyzje Środowiskowe
***
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Budżet
Finanse
Przetargi
Oferty inwestycyjne
Sprawozdania
Oświadczenia za 2002 r.
Oświadczenia za 2003 r.
Oświadczenia za 2004 r.
Oświadczenia za 2005 r.
Oświadczenia za 2006 r.
Oświadczenia za 2007 r.
Oświadczenia za 2008 r.
Wolne stanowiska pracy
Informacje nieudostępnione
Kontrole
Kontrole zewnętrzne
Kontrole wewnętrzne
Serwis
Wyszukiwarka
Instrukcja obsługi
Redakcja
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 Urząd Gminy > Załatwianie spraw > Stanowisko d/s działalności gospodarczej strona główna 

Stanowisko d/s działalności gospodarczej
 
Wpis do ewidencji działalności gospodarczej formularz
Zmiana wpisu do ewidencji działalności gospodarczej formularz
Wykreślenie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej formularz
Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych formularz
Zgłoszenie informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej formularz
Zgłoszenie informacji o wznowieniu prowadzenia działalności gospodarczej formularz


1

Sprawa: Wpis do ewidencji działalności gospodarczej
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój Nr 17, tel. (042) 215-26-69, 213-96-76 wew. 136
Komórka odpowiedzialna: Stanowisko do spraw ewidencji działalności gospodarczej
Wymagane dokumenty: Zgłoszenie działalności gospodarczej
Opłaty: Brak opłat
Termin załatwienia sprawy: Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej doręcza się przedsiębiorcy, nie później niż w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia
Tryb odwoławczy i opłaty: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, za pośrednictwem Wójta Gminy Pabianice, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji o odmowie wpisu.
Uwagi: Przedsiębiorca wraz ze zgłoszeniem może złożyć w urzędzie wniosek (formularz RG-1) o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON) oraz zgłoszenie identyfikacyjne lub aktualizacyjne do urzędu skarbowego (NIP-1).
Nie później niż w ciągu 3 dni od dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, urząd przesyła formularz RG -1 do właściwego urzędu statystycznego, a formularz zgłoszenia NIP-1 do wskazanego przez przedsiębiorcę urzędu skarbowego, wraz z zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej i numerem PESEL oraz innymi dokumentami dołączonymi przez przedsiębiorcę.

Właściwe formularze dostępne są w urzędzie gminy, ponadto są dostępne w internecie: formularz RG-1 oraz Polska Klasyfikacja Działalności (PKD) na stronie internetowej GUS http://www.stat.gov.pl pod hasłem REGON, zgłoszenie identyfikacyjne / aktualizacyjne NIP-1 pod adresem http://www.mf.gov.pl
Ustalony formularz zgłoszenia nie jest obowiązkowy.
Wniesienie opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy (pokój Nr 14) lub na konto bankowe Nordea Bank Polska SA
04 1440 1244 00000000 0539 7774


2

Sprawa: Zmiana wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy Pabianice, ul. Torowa 21, pokój Nr 17 tel. (042) 215-26-69, 213-96-76 wew. 136
Komórka odpowiedzialna: Stanowisko do spraw ewidencji działalności gospodarczej
Wymagane dokumenty: Zgłoszenie działalności gospodarczej
Opłaty: Zgłoszenie o dokonanie zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej podlega opłacie w kwocie 50,00 zł
Termin załatwienia sprawy: Zaświadczenie o zmianie wpisu w ewidencji działalności gospodarczej doręcza się przedsiębiorcy nie później niż w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia.
Tryb odwoławczy i opłaty: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, za pośrednictwem Wójta Gminy Pabianice, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji o odmowie wpisu.
Uwagi: Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, w zakresie danych zawartych w zgłoszeniu o dokonanie wpisu do ewidencji, powstałe po dniu dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, w terminie 14 dni od dnia powstania tych zmian.

Ustalony formularz zgłoszenia nie jest obowiązkowy.
Wniesienie opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy (pokój Nr 14) lub na konto bankowe Nordea Bank Polska SA
04 1440 1244 00000000 0539 7774


3

Sprawa: Wykreślenie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy Pabianice, ul. Torowa 21, pokój Nr 17 tel. (042) 215-26-69, 213-96-76 wew. 136
Komórka odpowiedzialna: Stanowisko do spraw ewidencji działalności gospodarczej
Wymagane dokumenty: Zgłoszenie wykreślenia z rejestru działalności gospodarczej.
Opłaty: brak opłaty
Termin załatwienia sprawy: Decyzję o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej wydaje się w terminie do 1 miesiąca
Tryb odwoławczy i opłaty: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, za pośrednictwem Wójta Gminy Pabianice, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Uwagi: Informację o wykreśleniu przedsiębiorcy z ewidencji działalności gospodarczej urząd przekazuje urzędowi statystycznemu oraz urzędowi skarbowemu właściwym ze względu na ostatnie miejsce zamieszkania przedsiębiorcy, w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej stała się ostateczna.

Ustalony formularz zgłoszenia nie jest obowiązkowy.
Wniesienie opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy (pokój Nr 14) lub na konto bankowe Nordea Bank Polska SA
04 1440 1244 00000000 0539 7774


4

Sprawa: Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój Nr 17 tel. (042) 215-26-69, 213-96-76 wew. 136
Komórka odpowiedzialna: Stanowisko do spraw ewidencji działalności gospodarczej
Wymagane dokumenty: Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych
Załączniki:
1) zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z rejestru przedsiębiorców,
2) dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,
3) pisemna zgoda właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,
4) decyzja właściwego państwowego inspektora sanitarnego, potwierdzająca spełnienie warunków sanitarnych przez punkt sprzedaży.
Opłaty: Opłata za wydanie zezwolenia:
Przed wydaniem zezwolenia należy wnieść na rachunek gminy opłatę w wysokości:
1) za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa - 525 zł,
2) za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa) - 525 zł,
3) za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu - 2.100 zł.
Termin załatwienia sprawy: Do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy
Tryb odwoławczy i opłaty: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, za pośrednictwem Wójta Gminy Pabianice, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Uwagi: Ustalony formularz wniosku nie jest obowiązkowy. Zezwolenia wydaje się oddzielnie na poszczególne rodzaje napojów alkoholowych, po zasięgnięciu opinii Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Pabianicach o zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami rady gminy w sprawie zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych oraz w sprawie uchwalenia liczby punktów alkoholowych na terenie gminy. Na postanowienie GKRPA stronie służy zażalenie.
Przedsiębiorcy, prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim wnoszą, w trzech równych ratach, opłatę za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Wysokość tej opłaty jest uzależniona od wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim.

Ustalony formularz zgłoszenia nie jest obowiązkowy.
Wniesienie opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy (pokój Nr 14) lub na konto bankowe Nordea Bank Polska SA
04 1440 1244 00000000 0539 7774


5

Sprawa: Zgłoszenie informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój Nr 17 tel. (042) 215-26-69, 213-96-76 wew. 136
Komórka odpowiedzialna: Stanowisko do spraw ewidencji działalności gospodarczej
Wymagane dokumenty: Zgłoszenie informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej,
Oświadczenie o nie zatrudnianiu pracowników
Opłaty: Zwolnione z opłat
Termin załatwienia sprawy: W dniu zgłoszenia
Uwagi: Właściwe formularze dostępny jest w urzędzie gminy.
Ustalony formularz zgłoszenia nie jest obowiązkowy


6

Sprawa: Zgłoszenie informacji o wznowieniu prowadzenia działalności gospodarczej
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, pokój Nr 17 tel. (042) 215-26-69, 213-96-76 wew. 136
Komórka odpowiedzialna: Stanowisko do spraw ewidencji działalności gospodarczej
Wymagane dokumenty: Informacjia o wznowieniu działalności gospodarczej
Opłaty: Zwolnione z opłat
Termin załatwienia sprawy: W dniu zgłoszenia
Uwagi: Właściwe formularze dostępny jest w urzędzie gminy.
Ustalony formularz zgłoszenia nie jest obowiązkowy
 
Data wprowadzenia informacji 2005-04-25 12:36:26 Informację zaktualizowano 2009-04-20 20:01:41, wprowadzający: Mariusz Rzepkowski

Zobacz:
 Stanowisko d/s działalności gospodarczej .  Stanowisko d/s ochrony środowiska i leśnictwa .  Stanowisko d/s gospodarki gruntami .  Stanowisko d/s wodociągów i kanalizacji .  Stonowisko d/s planowania przestrzennego .  Księgowość Podatkowa .  Stanowisko d/s Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych . 
wersja do druku